muzikus.bg на facebook
вход за потребителя
запомни потребителското име и паролата
публицистика

Пол Гилбърт, София Лайв Клуб, 5 декември

10.12.2010 | секция: публицистика

Пол Гилбърт

Пол Гилбърт

Мраз, сиво като козината на плъх небе, мирис на мъгла и неизбежно идващ сняг, неделя – предзимното безвремие просто приковаваше към домашния уют и приспивното дуднене на телевизора. И все пак софиянци имаха цели две възможности да изкарат края на уикенда по-вълнуващо – концерта на Крис Норман в зала 1 на НДК и този на Пол Гилбърт в София Лайв Клуб. По-пъргавите пък можеха дори да съчетаят двете събития, защото докато този на Норман започваше в 19:00 (а този род мероприятия не продължават повече от два часа), началният час за Гилбърт беше 21:30.
Още в 20:30 се бяхме настанили на черните кожени седалки и гледахме изпод вежди дебелите тапицирани и облицовани с огледала колони, и пийващите аперитив „гости” – обстановката предполагаше повече опушения глас на обсипана с пайети джаз певица, отколкото верзатилния шред на рок икона като Гилбърт. Явно и самият Гилбърт си е помислил същото: в момента в който излезе на сцена час по-късно и видя кротко насядалата публика, извади едно перце и попита кой иска да го получи като късметлията беше заставен да остане пред него. С едно енергично движение и отаналите бяхме подканени да се размърдаме, и парвенюшката атмосфера беше удавена в звуците на "Silence Followed by a Deafening Roar"– инструментал от едноименния албум отпреди две години, показващ нагледно точно колко заслужено е мястото му сред най-признатите китаристи на епохата. Последваха две композиции от свежарския нов албум “Fuzz Universe”, които наелектризираха публиката и разтресоха забравените по масите чаши, а на Olympic централната микрофонна стойка беше заплашена от реалната опасност да бъде пометена от куфеещите пред сцената фенове. Каквото и да си говорим, Пол Гилбърт определено не може да бъде съотнесен към групата на вече изчерпаните творци, издаващи албуми, които да оправдаят тръгването на турне, но не и собственото си съществуване. Фантазията, с която подхожда към музиката си беше вложена и в подредбата на сет листа: разликите в епохите, отразени в него, напомняха последните температурни амплитуди и докато в един момент се наслаждавахме на някое от последните му солови парчета, то биваше сменяно например от кавър на шейсеттарска блус класика като “Rock Me Baby” на Б.Б. Кинг. Не бяха пропуснати и примери от творчеството му с Racer X и Mr. Big, а именно „Scarified”, “Technical Difficulties” и „Green-Tinted Sixties Mind” като последната чухме и на миналогодишния му концерт от реюниън турнето с бившите му колеги. Атмосферата на концерта се допълваше и от хумористичните закачки, които Гилбърт пускаше между отделните парчета като енергичния китарен дуел „Paul Vs. Godzilla” беше набеден за почти подтискаща балада, а гореспоменатата “Technical Difficulties” беше представена с чудесна имитация на Роб Халфордовия патос. Един от ключовите моменти в сета обаче си остава прочитът на безсмъртната класика на Йес “Roundabout”. Като завършек на основната част се разпяхме с “Light My Fire” на The Doors, като обичайната предбисова пауза просто не последва, защото Гилбърт обяви, че предпочита да остане на сцената и да свири, вместо да се преструва, че концертът е свършил. Получихме още цели шест парчета, които варираха от тазгодишната композиция Propeller до кавъри по Мъди Уотърс, Джими Хендрикс и AC/DC, чиято „Go Down” постави и края.
Още дори преди началото на този концерт, присъстващите вече обсъждаха евентуален четвърти – това се пада трета поредна година, в която Гилбърт посещава страната ни, а податки за повторна среща догодина не липсват, защото предстои излизането на първия от десет години насам студиен албум на Mr. Big, подходящо озаглавен “What If…”

Автор: Христина Костова
Онлайн версия на страницата: http://www.muzikus.bg/publicistika/Pol-Gilbart-Sofiya-Layv-Klub-5-dekemvri~10~dekemvri~2010/
 

Mнение

общ брой: 0

Бъдете първи...


 
 
 
&;

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.