muzikus.bg на facebook
Muzikus.bg homepage
тест

баскитараAMPEG SVT-4 PRO – Мощен звук в солидна конструкция

22.3.2010 | секция: за музиканти - тестове


Звук
Формулата, която прави SVT-4 Pro бестселър, е запазването на оригиналния SVT тон, като към него са прибавени още няколко допълнения, необходими на съвременния басист. Точно тази комбинация има свое място в еталоните за качествен звук. За много хора Ampeg е единствено моделът Classic, който е изцяло лампов – и ако не е той, значи не е истинският „Ampeg” звук. Съгласни сме, че Classic e незаменим като стар Caddilac, но именно тук се крие отговорът: SVT-4 Pro е проектиран да покрие изискванията за „Modern“ тон, докато предшественикът му e образец за „Vintage“, респективно в зависимост от звука, който изисква вашият стил на свирене, ползвате съответния усилвател.

Ключови особености
Най-характерната конструктивна особеност е, че SVT-4 Pro e от клас „Hibrid“ – комбинация от лампов предусилвател (в случая три броя 12AX7) и транзисторен (mosfet) Power Section. Първата и най-важна характеристика е, че си имаме работа с един от най-мощните бас усилватели, произвеждани до момента (1200W – RMS при свързване на 4 ома). Тази сразяваща мощ е постигната с Mono Bridge свързване или по-точно чрез мост между два отделни Power Section-а, които могат да бъдат ползвани отделно в стерео режим. Затова са предвидени отделни опции Send и Return, които могат да се eлиминират от Footswitch. Освен това отделните A и B канали имат Speakon Оutput или два отделни изхода с жакове, които ви позволяват да ползвате каквито решите комбинации от говорители.

Корекция на тона
Добавен е компресор, който стига до 10:1 – доста сериозно ниво на компресия! Всеки който се е сблъсквал със студийна работа знае, че ако не прекаляваме с компресията – тя помага много. Друг е въпросът, че има съвременни стилове като R&B, дъб, соул и т.н., където компресията е задължителен детайл за постигане на характерния за стила звук. Друга много важна опция е наличието на Crossover на предния панел. Така че, ако ползвате боксове с различни говорители, можете да ги разделяте честотно.
Снабден е и с два еквалайзера: 3-графичен (съответно за ниски и високи честоти, с пет отделни възможности за център на средната честота) и 9-бандов, който може да се ползва както за фини корекции на тона, така и като отделна бленда, контролирана от фуутсуича – при драстично усилване на нивото на сигнала в еквалайзера.Двата балансирани изхода дават възможност за взимане на сигнал Pre-EQ или Post-EQ (съответно линеен сигнал без корекции или звука, който сте моделирали с еквалайзера).
За съжаление едно от нещата, които липсват от по-малкото братче SVT-3 Pro e Tube Gain. Тube Gain e най-грубо казано оувърдрайв на лампите в предусилвателя. Тази допълнителна функция не трябва да се подценява, защото тя именно придава характер на вашия звук – всеки знае, че това е крайно ценно. Тази липса малко дразни, но както знаем това е фирмена политика за увеличаване на продажбите чрез разпределяне на ключови дадености между отделни продукти. Tube Gain е приложим за стилове, които изискват „мръсен” звук. Особено хората, които свирят екстремни стилове, знаят че тази опция дава една характерна честота (ниска среда), с която пробиват в общия микс. Все пак липсата на подобна функция може да бъде компенсирана от външен предусилвател (Оutboard Preamp), с който да моделирате звука в детайли, както правят повечето големи изпълнители.
Обективно погледнато този усилвател има леко „суров” характер, въпреки че с него може да свирите абсолютно всеки стил. И все пак, ако търсите „eкзотично” Hi-Fi звучене, има други производители, които са се фокусирали в тази насока – (SWR, Epiphani, Eden, EBS…). Ampeg просто отговаря на определения като „покъртителен” и „безкомпромисен”.

Значимост
През годините именно този модел на Аmpeg сме виждали в групи от най-разнообразни стилове. Достатъчно красноречиво е, че го откриваме както при Victor Wooten, Billy Sheehan, Bootsy Collins, Tony Levin, Sting, така и при Cliff Williams, David Ellefson и Les Claypool или даже при Dave Pybus oт Cradle of Filth и Shane Embury от Napalm Death. И тази съвсем малка част от големите имена е напълно достатъчна да разберем всъщност за колко сериозно нещо става въпрос. Ако гледате концерти на някой от вашите любими изпълнители, доста често ще видите SVT-4 Pro на сцената, най-вече в „иконична“ комбинация с 8x10” колоната на Ampeg (8x10” означава, че има 8 говорителя със размер 10 инча), изобретена в далечната 1969 година и до ден днешен все така незаменима. От личен опит мога да кажа, че ако включите две 8x10” колони, зад вас ще се получи стена от звук (естествено мощността е разпределена по друг начин – няма да ви прилошее от ударната вълна, но присъствието на баса се усеща във всяка точка от сцената).

Заключение
Като обща оценка може да кажем, че лош звук от този усилвател не можете да изкарате. Приложим е за големи концерти и гигове на открито.
Сглобен e в стабилна конструкция и е проектиран да издържа на крайно големи натоварвания. Като допълнение може да имате предвид, че може да работи на 2, 4, 8 и 16 ома, което практически ви позволява да включите всякакви колони към него. Освен това, за разлика от доста други лампови усилватели, той е проектиран да работи и без товар, което значи, че ако ви се налага да ползвате в студио неговия звук, не е нужно винаги да е включен в колона, просто включвате баса в него и изкарвате сигнал от изхода.

Писано за: списание "Музикус" 2010/02

Онлайн версия на страницата: http://www.muzikus.bg/za-muzikanti-testove/AMPEG-SVT4-PRO-Moshten-zvuk-v-solidna-konstruktsiya~21~mart~2010/
 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.