muzikus.bg на facebook
вход за потребителя
запомни потребителското име и паролата
тест

баскитараLine 6 LowDown HD750

15.6.2010 | секция: за музиканти - тестове


Сравнително дълго вече използвам апаратура от серията LowDown на Line 6 и неотдавна в ръцете ми се озова нещо ново във вид на бас усилвател от висока класа с мощност 750 W!!! – LowDown HD750.
Усилвателят LowDown HD750 разполага със същият асортимент от звукови възможности, както всички други модели от тази серия, даже и от малкото 10-инчово комбо с мощност 75 W. За голямо предимство на серията считам избора от апаратури. Разликата между отделните модели е само в мощността, но не и в оборудването и управлението. Дори най-малкият усилвател с 8-инчов високоговорител практически предлага на линейния изход същото звуково качество (версията на комбото 1 x 8” няма Synth, но звуковите им възможности са идентични), както и най-силната и най-скъпата глава (усилвател) от същата серия.
Така че какво всъщност ни предлага усилвател HD750? Никак не е малко. Налице е възможността за симулация на пет модела усилватели – Clean, R & B, Rock, Brit, Grind плюс басовия синтезатор Synth, за който вече стана дума. Музикантът има на разположение няколко ефекта за промяна характера на звука.

Симулация на моделите усилватели
Clean
Този канал е вдъхновен от усилвателя Eden Traveller и с баскитарата възпроизвежда типичен hi-fi звук. Използвам го за акустичния си фретлес и мога откровено да кажа, че това е единственият модел усилвател, който „се разбира” със сигнала от двата пиезоадаптера.
R & B
Каналът е базиран на класическия звук на Motown Records от 60-те години – B-15 Flip Topр, прославен преди всичко благодарение на Джеймс Джеймерсън. Тази симулация притежава отличен пънч, който невероятно добре приляга на фънка. Великолепно се комбинира с ударни инструменти и „висока” китара.
Rock
Звукът е базиран на усилвател Ampeg SVT.
Brit
Този канал е основан на звука Marshall Super Bass. Обикнал съм тази симулация особено много заради нейния твърде естествен оувърдрайв.
Grind
Що се отнася до изкривяващите ефекти, точно тази симулация е номер едно за мен. Симулира изкривяване през SansAmp Hardwire в комбинация с Ampeg SVT. Съотношението между изкривения и чистия сигнал може да се използва с доста вариации – от фино променяне, до наистина мощната звукова вълна на грайнд ефекта.
Synth
Главата се променя на басов синтезатор от 70-те години. При включване на този режим областта с корекциите и копчето на компресора получават допълнителни функции: Resonance, Cut-Off, Attack/Decay, Envelope и Waveform, които са класическите параметри за управление на звуковите нюанси в синтезатора.

Ефекти
Компресор
Главата има и много приличен опто-компресор, който е достатъчно гъвкав за по-бързо ритмично деление. Може удобно да го настроите с помощта на едно копче и светодиодите Threshold.
Smart FX
Под едно копче се крият три ефекта, които делят оборота на потенциометъра на третини. Има и филтър, който използвам с удоволствие за басовите партии в стиловете дъб или реге. Smart FX-ът съдържа освен това октавер и хорус. При хоруса със завъртане на потенциометъра се регулира разстройването, а при октавера – добавените чрез микс долни октави.

Заключение
Накратко – възможности има доста, но главното за вас, като свирите, е работата с тях да е бърза и лесна. Няма място за безпокойство, че ще се съсипете от въртене на копчетата– главата разполага с памет за четири различни настройки, които са свързани с всички потенциометри, с изключение на този за контрол на силата на звука (копчетата за паметта на четирите настройки в режим Tuner са индикатори на тунера). Тук би следвало да изразя някои резерви. Интегрираният тунер все пак е удобно устройство, но тъй като исканият тон се изобразява на светодиодите на симулаторите на моделите усилватели, мога да си представя конфузната ситуация на сцената, когато музикантът не забележи и настрои струна D на светодиод Brit, вместо на светодиод Rock, и други подобни случаи. А що се отнася до самите памети, бих отправил упрек главно към начина, по който се превключва от режим памет към реално настройване на потенциометрите – за да стане това, трябва да завъртите някой от потенциометрите. По-скоро бих приветствал като решение самостоятелен превключвател „памет –реално състояние на потенциометрите”. Броят на паметите може да бъде увеличен чрез свързване с педал FBV Express или FBV Shortboard. С тях паметите могат да достигнат до тридесет и шест – и същевременно ще ви позволят удобно да управлявате исканите ефекти долу от земята. Фирма Line 6 препоръчва към този усилвател и своята басова 60-ватова тонколона LowDown 410 Cabinet 4 x 10” – с високочестотен драйвер с възможности за настройване (цена около 600 EUR) и специални говорители Eminence Custom. Ако трябва да обобщим, мисля, че става дума за един много добър усилвател, който предлага множество звукови възможности при запазване на желаното качество на всяка една от тях (което при устройствата тип Multi Modeling Technology е най-важният критерий). Освен всичко това усилвателите на Line 6 се движат в едно много приятно ценово равнище, което е следващият от многото плюсове, предизвикващи да бъде изпробван LowDown HD750.

(i) Line 6 HD750 е бас усилвател (глава) с капацитет 750 вата, снабден със симулации на различни модели усилватели и дигитални ефекти. Препоръчителната цена за магазините е 775 EUR с ДДС.

(+) вариативността, верният изход XLR Amp, цената

(–) начинът на превключването на пресета, непрегледен дисплей (ако изобщо липсваше, щеше да е по-добре)

www.line6.com/lowdownhd750/



ТЕХНИЧЕСКА СПЕЦИФИКАЦИЯ

капацитет 750 W do 4 Ω (375 do 8 Ω)
изход 2 x speakon mono
изход XLR с функция A.I.R. (симулация на възпроизвеждане на репродуктора)
изход CD / mp3
изход стерео на слушалките
ел. контакт FBV Shortboard или FBV Express
Rack версия 3U




КОМПРЕСОРЪТ и баскитарата – не е за вярване колко баскитаристи смятат компресора за излишен. Когато обаче ви се случи понякога да свирите в пълно бойно снаряжение, ще можете да придобиете обективна оценка за нивото на изпълнението си.

ЯН УРБАНЕЦ Посветил се е на баскитарата от приблизително петнадесет години. В момента свири с иранския фламенко китарист от световна величина Шахаб Толоуи, със Зденек Бина понастоящем стартират акустично трио, свири и в оригиналния Trans-Oriental Dance проект Ал Яман.

Писано за: списание "Музикус" 2010/01

Онлайн версия на страницата: http://www.muzikus.bg/za-muzikanti-testove/Line-6-LowDown-HD750~15~юni~2010/
 

Mнение

общ брой: 0

Бъдете първи...


 
 
 
&;

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.